Dziś podczas jazdy zapaliła się kontrolka od silnika 1.8T, podłączyłem kompa i VAG wskazał 7 błędów, kilka z nich udało mi się roszyfrować za pomocą forum - reszy nie znalazłem, Czy Ktoś wie co się stało się:
17705 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17511 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
############################
17545 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki system za bogaty
############################
17535 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki (multi) system za bogaty,
#############################
17978 Moduł sterujący zablokowany -
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Zablokowany Komputer strujący pracą silnika (dopasować komputer J220 sterujący pracą silnika do elektronicznej blokady zapłonu)
#############################
17947 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Przełącznik F36 pedału sprzęgła, niezrozumiała wartość sygnału (sprawdzić przełącznik pedału sprzęgła)
#############################
16486 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Miernik G70 masy powietrza, za mała wartość sygnału (sprawdzić szczelność układu zasysanie powietrza fałszywe powietrze).
Właśnie mam VAGA, może ktoś pomoże jak zdjagnozować czy to sonda lambda. Który to blok i ewentualnie w jaki sposób zaadoptować sondę po wymienie ??
[ Dodano: Pią 30 Mar, 07 18:54 ]
Jedną ustarkę znalazłem, sprawdziłem układ zasysanie powietrza okazało się, że jeden z przewodów gumowych (trójnik - czy jakoś tak) pomiędzy głowicą a przewodem od przepływomierza jest dziurawy, niestety nie mogłem już kupić nowego, narazie zaizolowałem taśmą (prawizoraka). Wykasuje kod błędu i zobaczę czy coś się zmieniło.
Nadal jednak pozostaje otwarta kwestia sondy :evil: lambda.
POzdrawiam. Rafał.
witam ja mam problem od pory kiedy miałem remont silnika. rozrzad stanąl i wiadomo zawory wymienione, laski, prowadnice, panewki, pierscionki tłokowe.. i wymieniłem też pierwsza sonde i tez wyskakuja mi błedy:
17705 P1297 4529 Turbosprężarka TC, zawór przesłony, wtyki - spadek ciśnienia
17544 P1136 4488 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy
17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
powierzchownie zauważylem kilka przewodów nie dokreconych, jeden pekniety to wymieniłem ale błedy wyskakuja....
auto posiada instalacje lpg 138 500km
prosze o pomoc
17705 - sprawdź dobrze połączenia między turbo a IC. U mnie błąd wywalało sporadycznie, ponieważ była mikro nieszczelność na tym badziewnym szybkozłączkowym łączeniu na metalową spinkę. Wymieniłem o-ring i podgiąłem jeden z wypustów na metalowym kołnierzu. to pomogło błędu nie mam od ponad 5 tys.
Czy błędy 17544 i 17536 pojawiają się zarówno na noPB jak i LPG?
Może być wiele ich przyczyn: lewe powietrze w dolocie albo wydechu, niesprawna sonda lambda (BTW jaka?), przepływomierz, wtryskiwacz...jest trochę tego.
poczytaj też to: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info
Myślę, że to właśnie nieszczelności są najczęstszym powodem tych wszystkich błędów. Ciężko powiedzieć czy to jest to, czy może sonda Lambda, bo za dużo rzeczy naraz zostało wymienionych i od nowa złożonych.
madden, mechanicy skladajac silnik tylko tyle ze wszystkie gumowe przewody załozyli i spinki zalozyli a nic nie bylo docisniete, goła reka mozna bylo przewod zdjac bez zadnego odkrecania. to te co dalem rade to dokrecilem.. czy te błedy wyskakuja na Pb nie powiem Ci bo nie jezdzilem ale trzeba bedzie polatac troszkie.. sonde wymieniłem na nowa sonde oryginał BOSCH, ale na wolnych obrotach pokazuje spalanie 1.6-1.8 l/h a przy starej sondzie 0.8-0.9 l/h i nie wiem co tu jest nie tak.. jeszcze byl jakis bład czujnik poziomu paliwa sygnal za mały...(17658)
a co do tych mechanikow to juz mi sie nie chce jezdzic i sie znowu klocic. jak ja usłyszalem ze on powiedzial ze wlał 6litrow oleju :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech jak 4.5 to max..
a co do sondy to mozna ja za pomoca VAG zrobic adaptacje?
O adaptacji sondy nic mi nie wiadomo - wszystko powinno być P&P. Najlepiej zrób RESET kompa, lub wyczyść błędy i pośmigaj chwilę na benzynce. Chociaż te objawy (wysokie spalanie na jałowym biegu), wskazywałyby na dostające się na lewo niezmierzone przez przepływomierz powietrze. Komputer podlewa lekko paliwem aby skompensować mieszankę w kierunku stechiometrycznej. Zapewne jak Ci się MIL zapali to na kanale 33 będziesz miał wartości >20%. Zacząłbym od zmiany warsztatu (tak wiem- tak najłatwiej powiedzieć :P ), i DOKŁADNEGO zweryfikowania wszystkich połączeń gumowych, a także kolektor ssący i wydechowy (może uszczelki stare załozyli?).
musze pojezdzic na benzynce i zobaczyc co sie bedzie działo na Pb bo z tym spalaniem to na LPG na biegu jałowym 1.5l/h to min a jak przełacze na benzynke schodzi do 0.9l/h-1.0l/h wiec moze trzeba cos zrobic z wtryskiem gazu? zminiejszy czy zwiekszyc czas wtrysku. nie wiem nie znam sie na tym. co do warsztatu, to jak odebralem samochod wiecej mnie tam nie bedzie,, nie wiem jak jeszcze z adaptacja przepustnicy bo samochod stal 3 tyg u nich odlaczony od aku i sie zrobi reset kompa i pewnie go odpalili i jezdzili odrazu zamiast zostawic go na biegu jalowym jakies 30min.
pozdr
[ Dodano: Sob 16 Paź, 10 01:41 ]
na benzynce przejechałem prawie 200km i ani jednego błedu nie ma nawet tego 17705. widocznie gaz jest niewyregulowany.. ale co ma wspólnego błąd 17705 z instalacja LPG. chociaz znalazlem jeszcze pare nieszczelnosci.
Komentarz